Întrebări frecvente

 

Ce este cartela Nobel?

Cartela Nobel este un instrument care oferă servicii de telefonie naţională şi internaţională prin intermediul tehnologiei VoIP (Voice over IP/pachete de voce prin Internet).

 

Unde pot suna cu cartela Nobel?

Cu cartela Nobel, poţi suna către majoritatea destinaţiilor fixe sau mobile din întreaga lume.

 

Cum pot achiziţiona cartela Nobel?

Cartela Nobel 888 poate fi achiziţionată din reţeaua RATB şi la chioşcurile de ziare, cartela Nobel Naţional este disponibilă prin terminalele partenerilor noştri ZebraPay şi Rompay, iar cartela Nobel Tel se găseşte la terminalele tuturor partenerilor noştri (Paypoint, PayZone, Rompay, ZebraPay, RATB etc.).

 

Câte minute de convorbire sunt incluse în cartela Nobel?

În funcţie de creditul ales, destinaţia apelată şi tipul de număr de acces folosit, beneficiezi de un anumit număr de minute de convorbire, conform calculatorului de mai jos:

Alege creditul

Minute convorbire

 

Cum folosesc cartela Nobel pentru convorbiri internaţionale?

Pentru a efectua un apel telefonic internaţional folosind cartela Nobel, urmează paşii de mai jos:

1. Apelează numărul de acces 0808.730.730 (gratuit, din reţeaua de telefonie fixă Telekom) sau 0808.730.888 (din reţelele de telefonie mobilă Vodafone şi Orange) sau 0808.730.777 (din reţeaua de telefonie mobilă Telekom).

2. Introdu codul PIN. După apelarea numărului de acces, sistemul îţi va comunica etapele pe care trebuie să le parcurgi în continuare. Instrucţiunile sunt redate în mod implicit în limba română, dar poţi opta pentru ascultarea instrucţiunilor în limba engleză formând (*0).

Instrucţiunile pe care le vei auzi:

„Vă rugăm să formaţi codul de autorizare acum.” Trebuie să introduci codul PIN înscris în prima zonă răzuibilă a cartelei telefonice. După introducerea corectă a codului PIN, vei fi informat în legătură cu creditul disponibil.

Dacă nu introduci codul PIN, vei auzi “Daca doriţi să daţi telefon, închideţi şi încercaţi mai târziu sau contactaţi Biroul Administrativ pentru asistenţă.” şi accesul la acest serviciu se va întrerupe.

Dacă codul PIN introdus nu este corect, perioada de valabilitate a cartelei s-a terminat sau codul PIN este deja înregistrat în sistem, vei auzi: “Ne pare rău, acest cod de autorizare este invalid. Vă rugăm, formaţi codul de autorizare acum.”

În cazul în care codul PIN este introdus greşit pentru a doua oară, perioada de valabilitate a cartelei s-a terminat sau codul PIN este deja înregistrat în sistem, vei auzi: “Dacă doriţi să daţi telefon, închideţi şi încercaţi mai târziu sau contactaţi Biroul Administrativ pentru asistenţă.” şi accesul la acest serviciu se va întrerupe.

3. Introdu numărul de telefon al destinatarului. După introducerea corectă a codului PIN, vei auzi “Vă rugăm să formaţi numărul destinatarului acum.”

Dacă introduci corect numărul de telefon, vei fi informat câte minute şi secunde poţi vorbi cu destinatarul apelului tău: “Cu suma curentă din cont, puteţi să vorbiţi X minute.”

Dacă creditul tău nu permite efectuarea convorbirii, vei auzi: “Suma din contul dumneavoastră nu este suficientă pentru această convorbire.” şi accesul la acest serviciu se va întrerupe.

Dacă nu introduci corect numărul de telefon, vei auzi: “Ne pare rău, numărul X pe care l-aţi format este invalid. Vă rugăm să încercaţi din nou.”

În cazul în care introduci greşit numărul de telefon pentru a doua oară, vei auzi: “Ne pare rău, numărul X pe care l-aţi format este invalid. Vă rugăm să verificaţi numărul şi să formaţi din nou.” şi accesul la acest serviciu se va întrerupe.

Dacă destinaţia apelată este blocată, vei auzi: “Ne pare rău, datorită unor probleme de reţea nu putem să vă facem legătura. Vă rugăm să închideţi şi să formaţi din nou.” şi accesul la acest serviciu se va întrerupe.

4. Efectuarea unui alt apel internaţional. Poţi efectua un alt apel telefonic internaţional apăsând tasta (#). Convorbirea curentă va fi întreruptă şi vei fi rugat să introduci numărul de telefon al destinatarului.

În momentul în care creditul tău de pe cartelă ajunge la valoarea echivalentă a unui minut, vei auzi: “A mai rămas 1 minut.” După consumarea minutului rămas, apelul se întrerupe.

 

Cum se face taxarea şi ce am de plătit?

Taxarea apelurilor internaţionale efectuate cu ajutorul cartelelor NOBEL se face la minut (prin rotunjire) şi se face din momentul introducerii codului PIN de autorizare în cazul unui apel reuşit (când partea apelată răspunde). În cazul în care partea apelată nu răspunde sau conectarea nu se realizează, nu vei fi taxat.

Apelul de pe telefonul tău către numărul de acces Nobel va fi taxat separat, de către operatorul tău de telefonie fixă sau mobilă, conform tarifelor acestuia.

 

Ce termeni trebuie să cunosc?

Număr de acces = numărul pe care trebuie să îl apelezi pentru a folosi cartela Nobel. Numerele de acces disponibile sunt: 0808.730.730 (gratuit, din reţeaua de telefonie fixă Telekom) sau 0808.730.888 (din reţelele de telefonie mobilă Vodafone şi Orange) sau 0808.730.777 (din reţeaua de telefonie mobilă Telekom)

Cod de autorizare PIN = numărul format din 10 cifre pe care îl găseşti pe spatele cartelei telefonice Nobel după ce răzuieşti zona respectivă

Biroul administrativ pentru asistenţă/ Serviciul de relaţii cu clienţii = serviciul la care poţi suna 24/24, 7 zile pe săptămână, pentru orice fel de informaţii, sesizări sau reclamaţii legate de produsele Nobel România: 0800.130.130 – număr gratuit apelabil din orice retea de telefonie de pe teritoriul Romaniei sau 021 212.17.80 – număr cu tarif normal, apelabil din toate reţelele.